Anasayfa > edebiyat, randomness > İkinci El Kitaplara Bırakılan Notlar

İkinci El Kitaplara Bırakılan Notlar

İstiklal’de hem ikinci el hem de “sıfır” kitaplar satan yeni bir kitapçıdan birkaç eser aldım. Biri Ahmet Altan‘ın yazdığı bir kitaptı ve içinden bir önceki sahibine ait birkaç ufak not çıktı. Bu da eskimeyen bir modadır, bilirsiniz.

“Okuyan beni anar!” mı diyorlar, sırf bir “bağlantı” kurmak için mi uğraşıyorlar, bilemiyorum. Benim aldığım kitaptan çıkan not, bir ilaç fabrikasına ait not defterinden kopan minik sayfalara yazılmıştı. Sadece not değil, takip etmek isteyen olur diye, ip uçları da bırakılmıştı. Bir de imza! Evet, kitabın ilk sayfasına bir imza çiziktirilmişti. Şöyle kuyruklu, ufak ama göze batan birşey. Hislerim beni yanıltmıyorsa, bir kadın tarafından.

Arkadaşlarımızın, aşklarımızın hediye ettiği kitaplarda yazılı minik dipnotlar bizim için oldukça anlamlıyken ve eserin “manasını” artırıyorken, hiç tanımadığımız birinin bıraktığı notları ancak bulmaca çözer gibi yüzeysel karakter tahlili yapmaya kalkıştığınız sıkıcı bir günde değerlendirmiş oluyorsunuz.

Öğrenciyken aldığım ikinci el kitaplar geliyor aklıma, şimdi. Heryeri çizili, rengarek boyanmış! Öyle ki E. M. Forster‘ın Where Angels Fear to Tread kitabının bir baskısına yapılan fiziksel eziyet beni çileden çıkartmıştı. Tabii, bu başka bir mevzuya götürür bizi.

  1. Actaeon
    28 Mart 2010, 09:32

    Kitaplara saygı göstermeyi,onları temiz kullanmayı öğrenemeyen (evet öğrenemeyen dedim çünkü öğrenme yeteneği olmayan insanlar mevcut) insanların eseridir tecavüze uğramış kitaplar…

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

