Başlangıç > randomness > İngilizce Öğretmenlerinin Aylık Geliri Üzerine

İngilizce Öğretmenlerinin Aylık Geliri Üzerine

Ah, merak ettiğinizi biliyorum!

İngilizce öğrenimi görmek için öğrenciler binlerce lira harcıyor, dershaneler her zamankinden daha popüler.. Fakat, emeğini maaşla değişmeye razı olan İngilizce öğretmenleri kaç paraya çalışıtırılıyor biliyor musunuz?

İstanbul’un gözde dershaneleri, özel eğitim kurumları hangileri? Bu alanda öğretmenlik yapmak isteyenler bir de bana kulak versin. -Kaynaklarıma güvenebilirsiniz.-

En meşhur dershanelerden biri tutup size saatte 11 lira teklif ederse şaşırmayın. Ayda 60 saat çalıştığınızı düşünün, işte gözünüzün önünde alacağınız maaş beliriverdi. Diğer yandan, sabahtan akşama kadar sizi etüd vb. ekstra derslerle dershanede tutmaya çalışmaları da işin cabası. Akşam saat 9.30′dan sonra evin yolunu tutabilirsiniz.

Deneyimsizseniz (ya da mezuniyet sonrası staj yapacaksanız) o zaman daha vahim bir durumdasınız demektir. Saatine 5-6 lira vermek isteyenler çıkacaktır. 5 liraya öğretmenlik mi olur, hele ki dil öğretmenliği? Bu işin kaymağını yiyenler, öğretmenleri “vasıfsız işçi” maaşı ile çalıştırmak istiyorlar.

Genele bakacak olursak, özel dil okullarında ve dershanelerde deneyimli öğretmenlerin saat başına 11 ile 15 lira arasında bir ücret aldığını söyleyebiliriz. -Sadece belirli saat aralıklarıyla çalışıldığını belirtmeye gerek yoktur sanırım.- Bir de yabancı öğretmenlerin, öğretmenlikle alakası olmayan sıradan İngiliz vatandaşlarının, hatta herhangi bir Avrupa ülkesinden turist olarak geldikleri ülkede “ek kazanç” peşinde olanların “konuşma dersleri” sayesinde sizden kaç kat daha fazla maaş alacaklarını düşünün. Adalet istemek en büyük hakkınız.

Bilginiz olsun!

  1. english teacher
    28 Eylül 2010, 21:27 | #1

    Yazdıklarınız sonuna kadar doğru….. En son 3 öğrenciye İTÜ proficiency dersi verdim, öğrenciler 1 ay için toplamda 4500 tl ödediler kursa…Ben ise saati 15 tlden hamallık yapmaktaydım…İnanın öğrenciler kaç para aldığımı soracak diye ödüm kopuyordu….Bu arada saat ücretim Genel İngilizce kursu için sadece 12.5 tl.. Daha önce de özel ders için 12.5 tl teklif eden bir kursu öğrenci gibi arayıp kaç para olduğunu sordum ve ders başına öğrenciden 75 tl aldıklarını öğrenince yuh artık deyip başlamadan ayrıldım….
    Şu an devam etmemin tek sebebi bu işi ek gelir kazanmaki için yapmam..Başka bir işim olmasa o ücrete bu tempo dayanılmaz ..Sigorta yok kaçak çalıştırıyorlar, yemek ve yol da yok….Ve bunu yapanların hepsi en iddialı kurslar…..

  2. 06 Ekim 2010, 22:58 | #2

    İlginiz için teşekkürler.

    Hernekadar makale dershane ve özel eğitim kurumlarındaki öğretmenlik pozisyonlarını “maddi açıdan” irdelese de işin manevi boyutu da oldukça büyük önem taşımakta. Örneğin; “kadrolu öğretmen” ataması yapan, İstanbul içindeki bazı kurum ve kuruluşlar maaş olarak 1.100-1.500 lira arası bir rakam önermekte ki bu tip tekliflere bizzat şahit oldum. Ağır koşullarda, adeta “sömürülerek” çalışmaktansa, yani kısaca bu sistem içinde ezilen bir eğitmen olmaktansa herhangi bir kurumda bambaşka bir sıfat ve görevle yer almayı bin kere tercih ederim. Netice itibariyle, insana, insan emeğine saygı göstermeyenlerle işimiz olmamalı.

  3. ismail
    23 Ocak 2012, 11:47 | #3

    Bana da 1.200 + sigorta teklif ettiler :)) yeni mezun oldum şu an kpss ye hazırlandığım için kabul etmedim. Sistem gerçekten çok çarpık dershaneler öğretmen bulamadığı zaman fiyat da arttırıyor o dershaneler öğretmenleri sömürüyorlar günde 8-10 ders bir gün tatili çok görüyorlar o da zümre toplantılarına gidiyor. Bazı dershanelerin komik uyarıları da oluyor yok badem bıyık bırak yok kız öğrencilerle fazla konuşma komik böle şeyleri başka çareleri olmadığı için çeken insanlar var Allah onlara sabır versin…

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

